02-5619955
[email protected]

הרובע היהודי – מידע כללי

לרובנו מתקשר סיור ברובע היהודי עם סיור מביה"ס היסודי שלא תמיד קלע לטעמנו באותה התקופה. אך הרובע היהודי בירושלים יכול להיות מרתק, מצחיק ומשאיר טעם גם לפעם הבאה.

ניתן לערוך סיור מומחז עם שחקן מוכשר לרגל בר/ת מצווה ברובע, לצאת לסיור חנוכיות בירושלים לאורן של החנוכיות ובאירוח נהדר של תושבי הרובע בחג החנוכה. להגיע כזוג לסיור ערב רומנטי עם עלייה לתצפיות מהגגות או לסיור סליחות שכולו קדושה. גם תייר שמגיע בפעם הראשונה לירושלים יהנה מסיור מרתק שמתחיל בהר ציון בציון הקבר המיוחס לדוד המלך ובחדר הסעודה האחרונה ומסתיים בכותל המערבי.

הרובע היהודי הוא הרובע הדרום מזרחי של העיר העתיקה, מימי דוד המלך מתגוררת קהילה יהודית ברובע ששמרה על הגחלת עד ימינו. מלבד תקופה קצרה ממלחמת השחרור עת נפל הרובע בידי הירדנים ועד למלחמת ששת הימים בה נכבש הרובע בחזרה יחד עם הר הבית והכותל המערבי.

כשמגיעים לטייל באזור הרובע היהודי בירושלים חוזרים אחורה בזמן לתקופות שונות, ימי בית ראשון, בית שני, היציאה מהחומות, השלטון העותמאני, השלטון הבריטי, מלחמת השחרור ומלחמת ששת הימים. כל תקופה בהיסטוריה השאירה מפלס אחר ברובע, שרידים וסיפורים. כך יוצא שבתוך הרובע היהודי אתם יכולים לטייל בקארדו הרחוב המרכזי מהתקופה הביזאנטית, וכמה דקות אח"כ להיכנס לתוך הבית השרוף ששימש אנשי כהונה בימי בית שני, להתפלל בבית הכנסת "החורבה" ולשחק כדורגל בגינה הציבורית עם ילדי השכונה, לעלות לתצפית מרהיבה מגג ישיבת "אש התורה" ולסיים בתפילה ובהנחת פתק בכותל המערבי. כל אתר מעביר אותנו חוויה אחרת ומעביר את ההיסטוריה של הרובע בדרך שונה ומעניינת.

כדי לעשות סדר בין כל התקופות ברובע היהודי ולקבל את הסיפורים המעניינים ביותר והמתאימים לאירוע שלשמו הגעתם, מומלץ לפנות אלינו כחברה שמתמחה בירושלים ונבנה לכם את הסיור המודרך שהכי מתאים לכם, כך שתישארו עם חוויה נהדרת.

סמטאות הרובע היהודי בירושלים סמטאות הרובע היהודי בירושלים
הרובע היהודי בירושלים - מתוך סיור במנהרות הכותל מתוך סיור במנהרות הכותל

על האופי של הרובע היהודי בירושלים

לכל רובע בעיר העתיקה אופי מיוחד משלו, הרובע היהודי ברובו מאוכלס בתושבים שגרים בו ובינהם מוסדות דת ואתרי תיירות רבים, השפה השלטת פה היא לדווקא לא עברית! תשמעו פה יידיש, אנגלית וצרפתית, או עברית במבטא זר. על אבן עתיקה בת 2,000 שנה יושב לו ילד עם האיי-פד וגולש בוואי פי של חצר הרובע, בין הבורגר לבייגל והמאפים מסתתרת ההסטוריה של ירושלים.

האתרים של הרובע היהודי

הרובע היהודי שופע באתרים, בינהם תמצאו את בית הכנסת החורבה (הקשת פה בתמונה כבר שוחזרה והיום עובד המבנה השלם במקומה), ארבעת בתי הכנסת, כיכר בתי מחסה, כנסיית הניאה, הקארדו שהיה רחוב ביזאנטי עם שוק תוסס לפני כ1,500 שנה, המנורה שנמצא בקרדו, דגמי בית המקדש ודגם ירושלים של תקופת בית ראשון, בית הכנסת הקראי, מנהרות הכותל שיוצאות מרחבת הכותל המערבי, הבית השרוף (אתר ארכיאולוגי מונגש לקהל), הרובע ההרודיאני מתחת לאדמה ועוד. בדרך כלל סיורים בירושלים רבים יעברו ברובע היהודי, אפילו אם זה רק בדרך לכותל המערבי.

דרכי הגעה לרובע היהודי, ניתן להיכנס לרובע היהודי מכמה שערים:

שער ציון: השער של הרובע היהודי. אין כמעט חניה על ההר, אך אוטובוס יכול להוריד שם קבוצה ולהמשיך בדרכו.
שער יפו: נכנסים דרך השער בו עוברים בכל יום אלפי אנשים, שער יפו. מחנים את הרכב בחניון קרתא או באים עם הרכבת הקלה עד כיכר ספרא. משער יפו פונים ימינה עד להר ציון.
שער האשפות: השער שצמוד לכותל המערבי. ניתן להוריד ולאסוף קבוצות עם הסעה או להגיע בקו 1 מהתחנה המרכזית בירושלים. אין חניה בקרבת מקום. כדי להיכנס לרובע היהודי תצטרכו לטפס במעלה ההר.

רוצים לטייל ברובע היהודי? נסו להזיז את התמונה

צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן