02-5619955
[email protected]

המלצות לטיולים בהרי ירושלים

מחפשים מה לעשות בשבת עם הילדים? או שפשוט בא לכם קצת ירוק בעיניים? הנה כמה מסלולים של טיולים בהרי ירושלים ששווה לכם להכיר!

לכל הטיולים אנו ממליצים להצטייד במפת סימון שבילים מסודרת, הטיולים באחריותכם אילו הן רק המלצות, כמובן שאם אתם מחפשים מדריך טיולים בהרי ירושלים או לשלב את הטיול לפני או אחרי סיור בירושלים, מלאו טופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם!

טיול בשמורת הסטף

שמורת הסטף נמצאת למרגלות הא איתן, הטיול בה עובר בין שרידי הכפר הערבי שננטש שמלחמת העצמאות ומשלש את נופי הרי ירושלים ירוקי העד, מעיינות שניתן לשחות ולשכשך בהם והרבה הרבה חקלאות מסורתית.
את הטיול ניתן לעשות במסלול מעגלי אבל אז צריך לעלות את מה שירדנו, או להשאיר רכבים בחניון התחתון ולגלוש מלמעלה למטה. כדי להגיע יש להיכנס בכיכר הסטף אל החניון ופשוט לרדת בשבילים המסומנים הייטב! לפרטים נוספים: טיול בסטף
*אורך הטיול: כ2-3 שעות, דרגת קושי: בינונית, בקיץ מומלץ נעלי מים ופנסים כדי שתוכלו להיכנס לנקבות הרטובות.

טיול בשמורת המסרק

הטיול בשמורת המסרק מתאים מאוד לכל המשפחה, למעט עליה וירידה קטנה בהתחלה ובסוף המסלול מקיף את ההר שליד בית מאיר ובדרך יש הפתעות רבות! כבר בהתחלה תכנסו למערה קטנה שמהקירות שלה ניתן להפיק חימר, פעילות נפלאה לילדים! בהמשך תיתקלו בעצי קטלב המשולבים בחורש הטבעי של עצי האלון, אלות ואורנים שנטעו פה, נשרפו והתחדשו. כמו כן לקראת סוף המסלול נמצא קבר שייח' עתיק. נראה אם תגלו מדוע קראו לשמורה בשם מצחיק שכזה. אחרי הטיול אפשר לעשות פיקניק, יש חניונים מסודרים רבים בסביבה.
*אורך הטיול: כ1-2 שעות באיזי, דרגת קושי:קלה

אל חרבת בית עיטאב

המסלול ההולך לחרבת בית עיטאב משלב ערכים רבים, דרך צמחי התבלין כמו הזעתר, קורנית, מרווה, צטרה, געדה ועוד הפזורים לאורך המסלול, אל מעיין חמוד (עין חוד) שנמצא בבוסתן מדהים של עצי פרי וצמוד לו מנהרה סודית שמומלץ לזחול בה בזהירות, מנהרה זו שימשה כמנהרת חילוץ מהישוב הצלבני שהיה במקום, זהירות… בחרבה עצמה יש תצפית נוף של 306 מעלות מדהימה על כל אזור השפלה, גוש עציון והנחלים היורדים מערבה. למיטיבי לכת ניתן להמשיך מפה לנחל המערה או נחל דולב, למי שרוצה לחזור אפשר לבחור בשביל מקביל לזה שבאתם בו ועובר דרך מספר מערות גדולות. את הטיול מתחילים ליד חניון בר בהר שצמוד למושב נס הרים, שם גם מסתיים הטיול.
אורך הטיול: כ3 שעות, דרגת קושי: בינונית, מומלץ להביא פנס

טיולים בהרי ירושלים עץ אורן שקרס בשלג בשביל המעיינות
טיולים בהרי ירושלים- השתקפות המטיילים בעינות עוזי השתקפות המטיילים בעינות עוזי

סיור מהכפר עין כרם לסכר בית זית

טוב, על הכפר עין כרם אין צורך לפרט פה הרבה, נמליץ להתחיל את הסיור במעיין מרים שנובע כל השנה, ללא פחדנים שביננו, מומלץ להיכנס עם פנס לנקבה של המעיין, חוויה אדירה במיוחד בקיץ! אחרי סיבוב בסמטאות הכפר תוכלו לרדת לנחל שצמוד למעיין, יש שם שביל מסודר שיורד דרך בוסתנים פורחים, מומלץ גם בחורף אז כל השקדיות צובעות בלבן את הסביבה. בסוף הנחל צועדים לצד הכביש בזהירות דרך הכיכר לכניסה לעין כרמית ומשם הדרך לסכר קצרה מאוד. הסכר מלא בחורף ובאביב ויש בו מסלול אופניים מוסדר, כמו כן זה אחלה מקום לפיקניק פסטורלי. ניתן גם לחזור לעין כרם ולוותר על החלק האחרון.
*אורך הטיול: כ3 שעות, דרגת קושי: קלה – בינונית

בשביל המעיינות, מחרבת סעדים לאבן ספיר

אחרי שתגיעו לחניון של חרבת סעדים שליד יד קנדי, תרדו למעיין עין סעדים, שם תתרשמו מבתי המעיין (לאחרונה יבש) ומשם תעלו אל החורבה, בה מעבר לעצי האלון והחרוב הגדולים תמצאו שרידים מתקופות שונות, חווה חקלאית, כפר ערבי ועוד. משם תכנסו לשביל המעיינות, השביל עובר בין הטראסות העתיקות, בדרך מספר מעיינות שבמרשימים שבהם הם עינות עמינדב ועינות עוזי, בעינות עוזי, רגע לפני הירידה הגדולה שווה לעצור ולטבול, יש שם 2 בריכות שוות ביותר, המים קרים ומרעננים והמקום מוצל כמו רוב המסלול! אחרי הטבילה ניתן להמשיך לעין שריג או עין חנדק, או פשוט לרדת ולסיים במושב אבן ספיר. צריך לדאוג להקפצה חזרה לרכבים.
*אורך הטיול: כ3-4 שעות, דרגת קושי: בינונית+

צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן