02-5619955
[email protected]

שוק מחנה יהודה, הקסם באוויר

אין כמו אווירה מיוחדת של שוק אוטנטי ואורגינאל, בשוק מחנה יהודה בירושלים ניתן למצוא צבעים, דמוית, טעמים וריחות שאין בשום מקום אחר, סיור בשוק מחנה יהודה מפתיע וטעים

חווית השוק משלבת את ההסטוריה של השכונות הותיקות בירושלים, אזור נחלאות וזכרונות, הדמויות המיתולוגיות של העיר וכמובן מפגש עם הבאסטיונרים החביבים וטעמי השוק הירושלמי. משום כך, אין פלא שאזור מחנה יהודה שבירושלים ובמיוחד אזור השוק מושך אליו אנשים רבים, מכל הארץ ואפילו מכל העולם הרחב, תיירים, סקרנים וסיורים מודרכים לקבוצות מטיילים רבות.

נצא השוקה, לבד או בקבוצה?

לצד אנשים שמגיעים למחנה יהודה בכדי לשוטט במקום באופן עצמאי וחופשי, יש גם כאלה שמבקשים לחוות יותר וגם בצורה מסודרת יותר וזאת באמצעות ארגון בקבוצה. כיום, יש אפשרויות רבות של סיורים בשוק מחנה יהודה שבהם ניתן להרגיש את הקסם המיוחד המצוי שם באוויר ובכל פינה, עם מדריך מקומי שמכיר אישית את הבאסטיונרים חווית הסיור תהיה עוצמתית בהרבה!

אווירה של היסטוריה

לא מעט מהאווירה המיוחדת של מחנה יהודה ואזור השוק נובע מכך שהמקום אינו רק שוק מודרני פעיל ושוקק, אלא גם כזה שמבוסס על היסטוריה של ממש. לא כולם יודעים זאת, אבל שכונת מחנה יהודה הפכה לשוק משותף, ליהודים ולערבים, כבר לפני יותר ממאה וחמישים שנה. בתחילה היה המקום מורכב מדוכנים ארעיים, ללא מבני קבע. עם הזמן נעשו במקום סידורים כדי להעניק תשתית מסודרת יותר וכיום מדובר, כמובן בשוק לתפארת עם אווירה מיוחדת במינה!

מתי מומלץ להגיע לשוק מחנה יהודה?

מכירים את השיר של להקת בנזין "השבוע מתחיל" כך גם השוק, יום ראשון דיכאון, השוק די שקט, יום שני עצבני, מעמיסים סחורות ומתכוננים לקהל המבקרים, יום זה הוא טוב יחסית כי לא עמוס בשוק. יום שלישי ורביעי כבר רואים את הירושלמים האמיתיים שמגיעים לקנות את המצרכים לשבת, חמישי מגיעות הקבוצות של המטיילים והסקרנים וביום שיש מסיבה במלוא מובן המילה, השוק בשיא עוצמתו, המחירים קצת עולים וכולם באים לספוג את האווירה המיוחדת, גם לירושלמים ותיקים יש מנהג להגיע ביום שישי, לשבת לקפה ועוגה של בוקר ולהמשיך בקניות, אחה"צ בשישי השוק נסגר ומתחילים לנכות אותו לקראת שבת.
ומה לגבי הלילה? לאחרונה התפתחה סצנת בילויים מדהימה בשוק, בכל ערב נפתחים עשרות פאבים ומסעדות שוות ביותר והשוק מלא חיים תוססים, אווירה צעירה של בילוי במקום מגניב, תבואו רעבים.

סיור בשוק מחנה יהודה מתוך סיור בשוק מחנה יהודה
סיור בשוק מחנה יהודה קראת שבת בשוק

צבעים, טעמים, אווירה

האווירה המיוחדת של מחנה יהודה נובעת קודם כל מהמגוון הרב של אנשים וטיפוסים שמגיעים למקום. מקומיים ותיירים, צעירים ומבוגרים, יהודים, נוצרים, מוסלמים – כולם מגיעים למקום כדי להביט במראות, לשאוף את הריחות, ליהנות מהטעמים. מי שרעב – יוכל למצוא מטעמים מיוחדים, מי שצמא – ימצא משקאות קלים, חמים וקרים, מי שאוהב לבשל ימצא תבלינים וחומרי גלם טריים ובאיכות מעולה, מי שמחפש בגדים ומציאות – ימצא את מבוקשו., מי שאוהב מתוק, מלוח, חריף או חמוץ, מי שאוהב מציאות ומי שאוהב אווירה – כל אחד ימצא את הדברים שמעניינים ומושכים אותו במיוחד.

מבקרים, מבלים, טועמים

מי שלא ממש מכיר את אזור מחנה יהודה ומי שרוצה לחוות יותר בזמן קצר, טוב יעשה אם יצטרף לאחד מהסיורים הרבים שנערכים ברחבי השוק. בצורה כזאת מקבלים הסברים מרתקים על השוק ועל ההיסטוריה שלו, לומדים היכן ניתן למצוא מציאות מיוחדות ואילו מאכלים וטעמים שונים ניתן למצוא.
כמעט בכל סיור מלווים את הביקור בחוויה קולינרית כזאת או אחרת ולרוב גם משוחחים עם רוכלים מעניינים וכאלה שמכירים את השוק עוד מימים ימימה. בחגים, במועדים ובתאריכים מיוחדים ניתן לשלב את השוק עם סיור חנוכיות או סיור ארבעת המינים בסוכות ועוד.

צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן