02-5619955
[email protected]

קבר דוד המלך

קבר דוד המלך הוא אחד המקומות הקדושים בעולם ואחד מהאתרים התירותיים החשובים בירושלים! לכאן עולים לרגל יהודים, נוצרים ומוסלמים, סקרנים ותיירים רבים. יש סיכוי טוב שגם אתם תגיעו לפה במהלך סיור מודרך בירושלים

מידע על קבר דוד

ציון קבר דוד נמצא על הר ציון, מקום הקבר קדוש לשלוש הדתות המונתיאסטיות. המקום נקבע כמקום קבורתו של דוד המלך, על אף שבמקורות כתוב :"וישכב דוד עם אבותיו וייקבר בעיר דוד" בספר מלכים א' (ב, י) משמע דוד נקבר בעיר דוד ולא בהר ציון, המקור לבלבול זה הוא זיהוי לא מדוייק של מצודת ציון בהר ציון. כיום אנו יודעים בוודאות שעיר דוד נמצאת במורדות הר ציון בכפר סילוואן ויש ארכיאולוגים שטוענים שגם מצודת ציון נמצאה במקום.
כמובן שלמאמינים אין המידע הארכיאולוגי משנה דבר, הם נשענים על אמונתם, מסורת זו הקובעת את קבר דוד המלך במקום זה קיימת כבר כ1,000 שנים!
המקום נקבע ע"י תלמיד הרמב"ן גם כמקום בו שיכן דוד המלך את ארון הקודש עד שנבנה בית המקדש. בקומה מעל לקבר נמצא לפי המסורת הנוצרית חדר הסעודה האחרונה ובקומה העליונה תראו צריח של מסגד שכבר אינו פעיל היום, מסגד זה שימש קבוצה של מיסתיקנים מוסלמים הקרויים גם הם ע"ש דוד המלך.
לאחר נפילת הרובע היהודי ב1948 קבר דוד נשאר המקום הכי קדוש ליהודים שניתן להתפלל בו, וממנו תצפית להר הבית ולכותל המערבי, לכן קבע הנשיא יצחק בן צבי את משרדו על גג המתחם, וקיבל בו עולי רגל יהודים. אם תגיעו למתחם הקבר בחג השבועות, יום פטירתו של דוד המלך, תמצאו במקום מאות מאמינים המתפללים במקום וקוראים תהילים ומקיימים את תיקון ליל השבועות המפורסם.
בכל סיור בירושלים שמתעסק של שלוש הדתות ומלמד על החשיבות של העיר לכל הדתות, תגיעו למתחם קבר דוד בהר ציון ותקבלו פרספקטיבה ייחודית על הקדושה וההיסטוריה של ירושלים.

הוראות הגעה לקבר דוד

ברכב, ניתן לחנות בחניון הר ציון, שם אין הרבה מקום. כדי להגיע לחניון יש לנסוע לאזור בריכת הסולטאן ומשם עולם למעלה ופונים שמאלה לחניון, שימו לב! אין כניסה לכל רכב משער יפו אז צריך להקיף.
אופציה נוספת היא לחנות בחניון כרטא וללכת ברגל דרך שער יפו והרובע היהודי, או להקיף את החומה ממערב.
אל שער יפו בתחבורה ציבורית: קחו רכבת קלה עד לכיכר ספרא ומשם חצו את הכביש לעבר העיר העתיקה. אתם כבר תראו אותה במלוא הדרה.
אל הר ציון בתחבורה ציבורית: קו 38 יביא אתכם לתוך הרובע היהודי. משם צאו משער ציון,פנו ימינה, ושוב ימינה, אחרי כמה מטרים יהיה מימינכם פסל של דוד המלך, עוד כמה מטרים ואתם שם.
משער יפו ברגל אל קבר דוד המלך (חניון קרתא) : היצמד לחומות ופנה ימינה לכיוון דרום, עד שתגיע אל הר ציון, משמאלך יהיה גרם מדרגות וחומות מצדדיו, לך בשביל עד שתגיע לשער ציון. אל תיכנס בשער (המתים נקברו מחוץ לחומות העיר) אל פנה ימינה ושוב ימינה אחרי כמה מטרים תראה משמאלך את הפסל של דוד המלך. עוד כמה מטרים ואתה בציון הקבר.

מפת הר ציון וקבר דוד המלך

צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן