02-5619955
[email protected]

מתחם התחנה – תל אביב

מתחם התחנה בתל אביב הפך למרכז בילוי במיקום מעולה, כמעט כל סיור בתל אביב או ביפי יכול להתחיל ולהסתיים פה.

אז מה יש היום במתחם התחנה בתל אביב?

הרכבת כבר לא מגיעה לפה אבל האנשים ממשיכים להציף את התחנה, היום מתחם התחנה בתל אביב הפך להיות מרכז בילוי לכל הגילאים, תוכלו למצוא מגוון של מסעדות איטלקיות, מסעדות טאפס, כשרות ולא כשרות, חנויות קונספט שונות שבהם ניתן לקנות מוצרים מעוצבים, כמובן שהרבה חנויות של מעצבים ודברי אופנה. למי שמעוניין, במתחם התחנה מתקיימים אירועים שונים במהלך השנה, אירועים אלו יכולים להיות סיום נפלא לסיור בתל אביב או ביפו, משהו באזור נווה צדק הצמודה, יפו העתיקה או פשוט סיור עצמאי לאורך הים.

צמוד למתחם התחנה יש חנייה בשפע בתשלום עירוני, יש אפשרות לחנות גם בחיוני עפר ליד רחוב זלדה, זה יוצא בדיוק בין כיכר השעון למוזיאון בית גידי על קו החוף, בד"כ יש שם מספיק מקום, צמוד למתחם נמצא מוזיאון בתי האוסף של צה"ל, מוזיאון עמוס בכלי נשק, מזכרות וחפצים שונים שקשורים להסטוריה של אישים, אירועים ונשקים מצה"ל. כמו כן מעבר לכביש נמצא בית גידי, המבנה היחיד שנשאר משכונת מנשייה ומשמש שכמוזיאון פעיל, גם הוא שייך למשרד הביטחון.

ומה היה פה פעם?

כבר בשנות ה-50 של המאה ה-19 העלה משה מונטיפיורי את היוזמה לבנות מסילת ברזל שתקשר את נמל יפו לירושלים, יוזמה זו לא הצליחה מכיוון שלא נמצאו כל הפתרונות הטכניים ואת הדרך לירושלים עשו בשיירות גמלים או על גבי דיליז'אנסים (כרכרות נוסעים המובלות ע"י סוסים)
בשנת 1888 קיבל יוסף נבון זיכיון להקמת הרכבת מיפו לתל אביב, מכיוון שלא הצליח לגייס את ההון הנדרש מכר את הזכיון לחברה צרפתית שזו השלימה את הפרוייקט. הרכבת הראשונה יצאה ב 26 בספטמבר 1892 בטקס חגיגי בחסות האימפריה העות'מאנית וכולם התרגשו לראות את "מכונת הקיטור על מסילת הברזל" שעוד לא היה לה שם בעברית, אחד השמות שהוצעו היה "עגלת" קיצור של שיירת עגלות, אבל בן יהודה העדיף את השם רכבת וזה משמש אותנו עד היום.
הנסיעה לירושלים ארכה 4 שעות (חצי מהזמן בדיליז'אנס) ובמהירות של 35 קמש בלבד, מה שאפשר לקפוץ מהרכבת בזמן הנסיעה.
בשנת 1898 הגיע בנימין זאב הרצל לארץ ישראל במטרה לפגוש את קיסר גרמניה שהתארח בירושלים, את דרכו מנמל יפו הרצל עשה ברכבת לירושלים והגיע קצת לפני כניסת השבת.

מתחם התחנה בתל אביב וילה וילנד בלילה
מתחם התחנה בתל אביבי מתחם התחנה בתל אביב

צילומים: דורון סהר

צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן