02-5619955
[email protected]

מידע על פטרה – Petra -البتراء

השם פטרה משמעותו סלע ביוונית, פטרה היא עיר נבטית שכמעט כל מה שנשאר ממנה מתקופת הנבטים זה קברים אדירים החצובים בסלע האדום (אבן חול) ומכאן הכינוי הידוע שלה "הסלע האדום" קבלו פה מידע על טיול לפטרה

פטרה היא האתר הכי פופולארי בטיולים למדינת ירדן ובחודש יולי 2007 נבחרה פטרה ביחד עם הפירמידה של גיזה, החומה הסינית,הקוליסיאום, המאצ'ו פיצ'ו ועוד אתרים להיות אחת משבעת פלאי עולם החדשים! הטיול בפטרה אפשרי בכל עונות השנה, בחורף יתכנו שלגים ובקיץ חם מאוד. האתר ממוקם בשולי הכפר "ואדי מוסא" והכניסה לאתר בתשלום (לא זול בכלל). בכפר יש בתי מלון רבים ואכסניות בכל הרמות, כמו כן הכפר מתבסס על התיירות ואפשר למצוא שם גם בתי קפה ובארים הפתוחים בלילה. מומלץ לטייל בפטרה משעות הבוקר המוקדמות ועד החשכה, מי שיכול, כדאי לקנות כרטיס ליומיים וללכת לאתרים נוספים יש המון מה לראות!
החוקר המערבי הראשון שגילה את פטרה היה לודוויג בורקהארד השוויצרי, שבא ב- 1812 וחקר את הארץ ובעיקר את מזרח הירדן, הוא התאסלם והשקיע המון בלימודי אסלאם וכך הצליח להיכנס לפטרה בשם בדוי כאחד המוסלמים המבקרים באזור.

מאז עוררה פטרה התעניינות רבה בקרב החוקרים והסקרנים שהתחילו למצוא דרכים להגיע ולראות.
החפירות הארכיאולוגיות המסודרות בפטרה התחילו בשנות ה – 50 ואפשר לומר שעדיין רב בה הנסתר על הגלוי ואפילו הזיהוי של האתר עם פטרה הנבטית מוטל בספק ע"י חוקרים רבים שחושבים שמדובר בעיר רקם המקראית.

חלק מהאתרים המרכזיים בפטרה הם:

הסיק – נקיק טבעי החפור באבן הגיר האדומה באורך של 1.2 ק"מ וגובה קירותיו כ70-100 מטר, ההליכה בסיק עוצרת נשימה, דרך מקדשים נבטים עתיקים ושלל הפתעות מגיעים לקטע המרשים ביותר בסיק, לראות את החזנה המוארת בין הקירות החשוכים של הסיק.
החזנה – המבנה המפואר והמרשים ביותר (לדעת הרוב) בפטרה, חזנה פירושו אוצר, והמקומיים קוראים למקום גם חזנת פרעון = אוצר פרעה. הבדויים שראו את התעניינות אנשי המערב במונומנט זה חשבו לעצמם שבכד שלמעלה (האורנה) ישנו אוצר גדול! לכן עשו מאמצים רבים לפתוח אותו וכיום הוא מצולק מיריות רובים ונסיונות כושלים לפתוח אותו. גובהה כ40 מטר ורחבה 25 מטר,בחזית ניתן להתרשם מסגנונות אדריכלים מגוונים ביותר, בהחלט מראה מרשים.

התיאטרון – רבים יופתעו לגלות שבמרכז עיר המתים (בית הקברות) נמצא תאטרון ענק ובו נכנסו בעבר כ8,000 איש! ההנחה היא שהתאטרון שימש את הנבטים בפולחן המתים וקירבתו לחזנה מרמזת על קשר אפשרי בין האתרים. על התאטרון ניתן לצפות מלמעלה או להיכנס לתוכו, שימו לב שלא כמו בכל תאטרון רומי רגיל הכניסה מצד הבמה, זאת בגלל שרובו חצוב בסלע ואי אפשר לחצוב כניסה מתחת לאדמה.

הא-דיר – לאחר טיפוס של בערך 750 מדרגות חצובות בסלע נגיע אל המונומנט הכי גדול בפטרה, הא-דיר. פירוש שמו הוא המנזר, וזאת בגלל שבעבר צליינים חרטו עליו צלבים והמקומיים הניחו שמדובר במנזר או אתר נוצרי. כמובן שהאתר אינו קשור לנצרות. גובהו 44מ' ורוחבו 47מ' ההרגשה שמקבל העומד מתחתיו לא ניתנת לתיאור במילים, פשוט צריך להגיע. מי שיגיע עם מדריך יכול לבקר בערוצון קטן שנמצא באזור ובו תבליט של אדם ושני גמלים. החלק הנוסף של הביקור בא דיר הוא הליכה לתצפית. ממקום זה רואים את הערבה ואת החממות של מושב פארן ואפשר להתחבר לסיפורי הנסיונות של ההרפתקנים הישראלים כמו מאיר הר ציון להגיע לפטרה.

בפטרה אפשר לטייל לפחות יום שלם אם לא יומיים ויש עוד עשרות אתרים חשובים ומעניינים, בעמוד זה הבאתי תיאור קצר של חלק קטן מהמגוון, בפטרה אפשר לטייל לבד או עם ספר או עם מדריך מקומי, אני כמובן אמליץ על מדריך ישראלי שיודע לחבר את הנראה בשטח למה שאנחנו מכירים מהארץ, חבל להגיע כל כך רחוק ולפספס את ההסברים.

טיול לפטרה רגליים עייפות בקצה התצפית על הארץ מפטרה
טיולים לפטרה אבן חול בגווני אדום לבן

מה עלויות הכניסה לפטרה?

מה שלא רבים יודעים שחלק גדול מהעלות של כל טיול לירדן זה הכניסה לאתר פטרה, כמה עולה הכניסה לפטרה? לאדם שאינו אזרח ירדני הכניסה עולה 90 דינאר, כלומר כמעט 500 ש"ח! לתייר שישן בירדן לפחות לילה אחר העלות תרד משמעותית ל50 דינאר שזה בערך 275 ש"ח. כרטיס הכניסה יקר גם בגלל שהוא כולל בתוכו רכיבה על סוסים בקילומטר הראשון של האתר, זה הסכם בין הממשלה לבדואים המקומיים כדי להבטיח שגם הם ירוויחו מהביקור שלנו בפטרה, בפועל מי שבוחר לעלות על הסוס מפסיד את כל האתרים שבתחילת המסלול וזה ממש חבל, כמו כן ידרש ממנו לתת טיפ של כמה דינארים וזו עוד הוצאה, בקיצור אנחנו פחות ממליצים.
טיולים רבין בירדן עוברים בפטרה, כך למשל טיול פסח בירדן משלב את הנחלים ופטרה, או טיול קצר בירדן כמו שיצא בפורים.

פטרה מדרגות בדרך ל"מנזר"
סיורי חנוכיות החזנה (האוצר), המונומנט הכי מוכר בפטרה

רוצים לשמוע על טיולים אחרים לירדן? כנסו לקישור וצפו במגוון טיולים לירדן

צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    רוצים לבקר בפטרה?

    עם נסיון של יותר מ15 שנה בארגון טיולים בירדן יש לנו את כל הידע הדרוש כדי להבטיח לכם טיול מאורגן, בטוח, ללא הפתעות שמגלים בשטח ועם צוות מדהים ומחוייב! פשוט תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם לספר לכם עוד...

      רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

      דילוג לתוכן