02-5619955
[email protected]

מידע על סיורי החנוכיות

"שוב משנס רבי קלמן מותניו חובש כובעו ונועל מגפיו השוקה דוהר, קונה הוא מהר, כד שמן טהור והביתה חוזר. …"


חג החנוכה עבור רובנו, הוא חג לילדים, הם יוצאים לחופשה בת 8 ימים, בשביל להדליק נרות בערב עם המשפחה, משחקים קצת עם הסביבונים, אוכלים סופגניות ולביבות ונודדים בין פסטיבל לפסטיגל. מהות החג ומנהגיו נשכחו בתוך טרדות היום יום ואנחנו מבלים עם הילדים בחיפוש אחר האטרקציה הבאה לחופש. אז מה דעתכם על סיור ברוח החג, סיור שיכול להיות גם הצגה?!

אז מה זה סיור חנוכיות?

בכמה ערים בישראל, שבהן יש ריכוז גדול של קהילה דתית השתמר מנהג החג להפיץ את הנס. התושבים לא מסתפקים בלהדליק חנוכייה רגילה בסלון הבית, אלא מוציאים את החנוכייה עם השמן או הנרות למפתן הדלת או לחלון. אצל חלק מהמשפחות, כל אחד מבני הבית מדליק חנוכייה משלו וכך עומדות להן כמה חנוכיות מאירות בכניסות לבתים. (לרוב ניתן גם למצוא חנוכיות מיוחדות ויצירתיות).
בסיור חנוכיות, אנחנו מסיירים בשכונות הללו, נהנים מפרסום הנס ומקסם אורן של החנוכיות ושומעים על מנהגי החג, על ההיסטוריה של החג, מה הוא הנס אותו אנו מפרסמים, במהלך הסיור נשמע על ההיסטוריה ואת הסיפורים של השכונות.

איפה מתקיימים סיורי החנוכיות?

כמובן שהאפשרויות שונות ומגוונות כמו בכל דבר בירושלים ניתן לחלק את סיורי החנוכיות בירושלים לשני מוקדים מרכזיים:
סיורי חנוכיות בשכונות החרדיות: הגוש של נחלאות וזיכרונות מהווה אזור מאוד מתוייר בירושלים ולא רק בגלל הקרבה לשוק מחנה-יהודה. בשכונות הללו חבויים סיפורים ירושלמים מרתקים, מנהגים שעדיין מתקיימים ושרשרת של שכונות חרדיות שבהן ללא ספק הרבה דברים לא השתנו בעשרות השנים האחרונות, כלומר נשמרה שם המסורת! מבקרים בשכונת שערי חסד, בתי ברויידא, בתי רנד, כנסת ישראל ועוד, ניתן גם לגלוש למקור ברוך וזיכרון משה אל תוך הגוש החרדי שסביב מאה שערים.

סיורי חנוכיות ברובע היהודי: לעיר העתיקה יש יתרונות רבים בסיורי חנוכיות, קודם כל ההקשר ההיסטורי של חנוכת בית המקדש בא לידי ביטוי בצורה יותר מוחשית, הקרבה לכותל המערבי והאווירה הקסומה של הנרות הזעירים שמאירים ומחממים את כתלי העיר. לכל זה תוסיפו המוני אנשים שמגיעים, מה שמייצר תחושת עלייה לרגל נפלאה!
בשנים האחרונות התחלנו להמליץ למסיירים שלנו לסיים את הסיור במופע שירי חנוכה ייחודי המשלב הצגה ושירי חג וכל זאת במרכז אש התורה במעל הכותל המערבי!

סיור חנוכיות בעיר בני ברק: בסיור חנוכיות בבני ברק, תכירו אזור שכמעט ולא מתויר בארץ. תסיירו לאור הנרות, בעיר החרדית הראשונה. תשמעו על הקמת בני ברק כמושבה, ועל הקשר בין רבי עקיבא לעיר. וגם על איך נקבע הסטטוס קוו בענייני העדה החרדית בארץ ואיך זה קשור לחזון איש ולבני ברק.

סיור חנוכיות בירושלים מגדל של חנוכיות בשכונות
מידע על סיורי חנוכיות בירושלים הדלקת חנוכייה בירושלים

למעלה כתוב שאפשר לשלב הצגה וסיור ביחד, הכיצד? אם יש גם ילדים וגם מבוגרים בסיור, מומלץ לקחת סיור חנוכיות עם שחקן. השחקן יחליף דמויות הקשורות לחג ולשכונה במהלך הסיור, וכך ואולי תפגשו את חנה זלדה ורבי קלמן.

אז מה עכשיו? פשוט מלאו טופס ונחזור אליכם עם הצעות חמות כסופגניות של חנוכה 🙂

רוצים רעיונות לסיורים נוספים? כנסו לקישור וצפו במגוון סיורים בירושלים

חשוב לדעת

  • חנוכה יוצא תמיד בחורף, הסיורים יוצאים גם בגשם!
  • הסיורים מאוד מבוקשים, מומלץ לשריין מקומות מראש
  • אל תתפשרו, בחנוכה כולם מדריכים, חפשו רק מדריך שמומחה בירושלים

הערות נוספות

  • יש להגיע בלבוש חם מאוד וצנוע
  • נק' מפגש מדוייקת ושעה ימסרו לאחר ההרשמה בלבד!
  • לקבוצות פרטיות, מלאו טופס ונחזור אליכם
צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן