02-5619955
[email protected]

מידע על סיורים ביפו העתיקה

יפו העתיקה מושכת אליה מבקרים רבים לאורך כל השנה ונחשבת לאחד היעדים המתויירים ביותר במרכז. יש בה שילוב יוצא דופן בין היסטוריה עתיקה מאד לתרבות מקומית מיוחדת, וגם קרבתה אל מרכז תל אביב והגישה הנוחה אליה, מאפשרת לרבים להגיע אליה בקלות. מטיילים רבים מגיעים ליפו העתיקה לכמה שעות, במהלך הביקור שלהם בעיר הגדולה ומשלבים בה גם עצירה לארוחה קלה וטיול רגלי. מתכננים לבקר ביפו העתיקה עם הילדים?

הנה כמה מקומות מיוחדים ביפו שכדאי לכם לעצור בהם:


אם בחרתם לקחת סיור בתל אביב ואתם רוצים לעצור גם ביפו העתיקה, אל תפספסו ביקור בבית הכנסת של עולי לוב. בית הכנסת המיוחד הזה, שנקרא "חאן זונאנה" נמצא בחורב סמטת הדגים מספר 2 והוא מהווה אתר חשוב וידוע מאד ביפו העתיקה. יש המשערים כי הוא הבית היהודי הראשון ביפו שנבנה בעת העתיקה והוזכר לראשונה בכתובים מהמאה ה – 18. הוא שימש הן כאכסניה ציבורית והן כבבית כנסת ומקווה, שיועד לעולי הרגל שהגיעו דרך נמל העיר והמשיכו לירושלים ולאתרים קשורים אחרים.

מי שלוקח סיור משפחות ביפו ובתל אביב יוכל לפגוש לא מעט אתרים באזור, המושכים אליה מבקרים רבים. מגדל השעון שביפו העתיקה הוא אולי אחד הסמלים הידועים ביותר של יפו וגם נקודת התחלה של סיורים רבים, העוברים בין אתריה השונים של העיר. המגדל נבנה ב – 1901 והוא ממוקם בכיכר המרכזית של יפו, כך שקשה לפספס אותו. הוא נבנה ביוזמתו של אחד מעשירי העיר הגדולים, יוסף מויאל, כדי לאפשר לעוברים ולשבים לדעת מה השעה במקום להטריד אותו ואת בעלי החנויות האחרים. במגדל השעון הזה ישנם ארבעה שעונים: שניים המורים על השעה בארץ ושניים מכוון לפי שעוני אירופה.

מנזר ניקולס הקדוש, המכונה גם "חצר הארמנים", הוא מבנה מיוחד מאד ביפו ואתר שכדאי לעצור בו לביקור במסגרת הסיור באזור. מדובר במבנה עתיק מאד ששימש בעברו הרחוק כמנזר ואכסניה. בסוף המאה ה – 18 שימש המקום כמעין בית חולים, בו טופלו חייליו של נפוליאון שחלו בדבר. כיום הוא משמש כמנזר עבור קהילת הארמנים, שנשארה במקום.

מדובר באטרקציה נפלאה שמתאימה לכל הגילאים. מזרקת המזלות שביפו העתיקה הוקמה בשנת 2011 על ידי הפסלים אילן גלבר וורדה גבעולי. במזרקה ישנו שילוב נהדר בין מים, עבודת אבן מיוחדת ותאורה מרהיבה והיא מציגה את 12 המזלות. במהלך בנייתה של המזרקה התגלו במקום ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים מאד, עוד מהתקופה העות'מאנית וכן שרידים של בור מים עם תעלות היוצאות ממנו ואליו. על האגדות, במקום היתה קיימת בעבר באר משאלות, אליה היה צריך לזרוק מטבע ולהביע משאלה.

ניתן למצוא ביפו העתיקה מבחר של אתרים מעניינים, מבנים עתיקים וגם מסעדות טובות שכדאי לעצור בהן לארוחה קלה. טיול ביפו הוא הזדמנות טובה להכיר אותה קצת יותר לעומק וליהנות מאווירה מקסימה באזור מיוחד במינו.

מה לעשות יפו? נמל יפו העתיקה
סיור ביפו העתיקה למשפחות מסגד הים ביפו
צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן