02-5619955
[email protected]

מידע על מתחם שרונה

מדובר באחד המתחמים המסקרנים ביותר בתל אביב, מתחם שמושך אליו לא מעט מבקרים בני כל הגילאים

מתחם שרונה שנמצא לא רחוק ממגדלי עזריאלי הוא אטרקציה בפני עצמה, שמציעה מסעדות טובות, חנויות רבות ובעיקר אווירה מסוג אחר. המבנים הישנים שבמתחם, שנשתמרו עד היום, העיצוב המסוגנן שלו והדגש הרב על היופי ועל האסתטיקה הופכים את מתחם שרונה לאתר שאסור לפספס. מי שמצטרף אל אחד מתוך מגוון רב של סיורים בתל אביב סביר שיעצור במתחם לביקור קצר או ארוך. ומי שלא – כדאי לו להגיע לשם במיוחד!

על ההיסטוריה של המקום

מתחם שרונה, הכולל שטח של קרוב ל – 45 דונם, נחשב לאחד ממתחמי הבילויים הבולטים בתל אביב כיום ובאזור המרכז כולו. סיפורו של המתחם מתחיל עוד בתקופת הטמפלרים, בשנת 1871. בשנה זו הקימו הטמפלרים, בסמוך לגדותיו של נחל איילון, מושבה חדשה בשם "שרונה" שביטאה את רעיונותיהם החדשניים, שבאו לידי ביטוי בעיקר בתחום החקלאות והבנייה. עם כיבוש ארץ ישראל על ידי הבריטים, הוגלו הטמפלרים למצרים, והמושבה עברה לידיים אחרות אולם לאחר מכן חזרו אל הארץ שוב. בשנת 1939 הפך המקום למחנה מעצר, שבו ישבו הטמפלרים עד שגורשו למדינתם ולאוסטרליה. בהמשך, בתקופת מלחמת העולם השנייה, הפכה שרונה למחנה הבריטים ובשנת 1947 הועברה לידי היהודים, אז הפכה למחנה יהושוע, על שמו של יהושע גלוברמן, אחד ממפקדי ההגנה. בשנת 1948 הפכו המבנים השונים שבשרונה למשרדי ממשלה, עד שעברו לירושלים. בשנת 2006 החליטה הממשלה על שימורם של 36 בתים בשרונה, כשחמישה מהם הועברו בתהליך מורכב ומיוחד מאד למתחם בסמוך לרחוב קפלן. המתחם הזה נקרא כיום "מתחם שרונה".

האטרקציות השונות שבמתחם

מי שמבקר במתחם שרונה, מעבר לעיצוב המיוחד שבו והמבנים המרהיבים ביופיים, יגלה גם לא מעט מסעדות טובות וגם חנויות שונות. סיורים בתל אביב הכוללים עצירה במתחם שרונה מתחילים בדרך כלל במרכז המבקרים שבה. הביקור במרכז זה ממחיש למבקרים מקרוב את ההיסטוריה העשירה והמיוחדת של המקום וכולל גם סיפורים מיוחדים על דמויות שונות מאותה התקופה. אחת האטרקציות המעניינות במתחם הוא בית הבד, שמשמש כיום כבית קפה ומצי למכירה מבחר של שמני זית מזנים שונים. במקום ישנו גם מוזיאון המציג אלמנטים שונים מבית הבד המקורי וכולל גם סדנאות הקשורות אל התחום. לחובבי האמנות כדאי לבקר בגלריה שרונה, שבה מוצגות יצירות אמנות של מיטב אמני ישראל וכן תכשיטים מעוצבים. מי שמגיע אל המתחם עם ילדים, יוכל ליהנות משני אזורים מתוחמים, הכוללים מתקנים נהדרים לפעוטות ולילדים גדולים יותר. וכמובן, בל נשכח את המסעדות המצוינות שבמתחם, כמו מסעדת "וילהלמינה" מסעדת "ליטל איטליה" וגם "ביגה".
מתחם שרונה הינו אתר תיירותי שהוא בגדר חובה – סגנון עיצובו הייחודי, ההיסטוריה של המקום, שניכרת בו כמעט בכל פינה, וגם הריחות והטעמים המצוינים שניתן לחוות במסעדות שבמקום, כל אלה הם סיבה טובה לעצור במתחם לביקור וליהנות מכמה שעות של פסק זמן.

סיור בשרונה שחזור בית הבד העתיק
מתחם שרונה בתל אביב שעות הערב במתחם שרונה

רוצים לראות מה היה פה בתחילת השיפוצים?

צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן