02-5619955
[email protected]

איזה סיורים בירושלים מומלצים בשישי – שבת?

אם תצאו מת"א רגע אחרי כניסת השבת לכיוון ירושלים, תרגישו ביתר שאת את ההבדל בין ת"א לירושלים בשבת. ת"א מורידה קצת הילוך עם כניסת השבת, אך רוב מקומות הבילוי, פתוחים והתחבורה הציבורית פועלת. לעומתה, בירושלים יש צפירה ארוכה כמה דקות לפני כניסת השבת, רוב העסקים נסגרים לכבוד השבת ודממת השבת שנקראת בפי הירושלמיים "השכינה" יורדת על העיר. מי שעובר בשכונות יכול לשמוע זמירות שבת הבוקעות מן הבתים אז קבלו כמה המלצות לסיורים בירושלים בשישי שבת

אם הגעתם לשישי – שבת לעיר, אל דאגה, לא יחסר לכם מה לעשות פה
נתחיל ביום שישי בבוקר- צהריים. קחו סל וצאו לכם לסיור בשוק מחנה יהודה, הצטופפו עם הירושלמים בשוק מחנה יהודה. לקראת כניסת השבת המחירים בשוק יורדים ואפשר ליהנות ממחירים זולים במיוחד ומצעקות הרוכלים המנסים לסיים את מרכולתם לפני שהשבת נכנסת. כאן תוקעים בשופר לפני כניסת השבת ומסמנים לסוחרים ולאחרוני הקונים להזדרז. אם תרצו לטעום ולהגיע למקומות הנסתרים והטובים בשוק, כדאי לצרף אליכם מורה דרך שמכיר כל פינה וכל רוכל בשוק ושיכיר לכם את כל הסודות של שוק מחנה יהודה.

בערב, אפשר לצאת לסיור לילי ברובע היהודי ולשמוע את זמירות השבת הבוקעים מהבתים הצפופים, לראות את התושבים המזרזים לחזור מהכותל או מבית הכנסת לארוחת השבת. ולחוות את האווירה המיוחדת השורה על העיר בשבת.

"שבת בבוקר יום יפה", בשבת בבוקר חלקים מהעיר מתעוררים יותר מביום חול. אחד מהם הוא העיר העתיקה, השוק המוסלמי והרובע המוסלמי והנוצרי. ברגע שעוברים את שער יפו, יש הרגשה של חו"ל. השוק מלא כל טוב, ואפשר לסייר בכנסיות השונות ולעלות לתצפית על העיר. כדאי לקחת מדריך מנוסה, המכיר את האזור טוב ויכול לקחת אתכם למקומות שלא תגיעו אליהם לבד, מדי פעם אנו מציעים סיורים בירושלים לקהל הרחב וניתן פשוט להצטרף.

סיורים בירושלים בשישי שבת שכונת נחלאות בירושלים
סיורים בירושלים בשישי שבת קובה נבלוסיה חם בעיר העתיקה



ניתן גם לבקר בהר ציון, שבו אתרים קדושים לכל הדתות, כמו למשל קבר דוד וחדר הסעודה האחרונה. על ההר נמצאת גם כנסיית הדורמציון המרשימה והיפה. מההר תוכלו להשקיף אל נופם היפהפה של מדבר יהודה, הר הזיתים, ארמון הנציב וגיא בן הינום. סיורים בעיר העתיקה בירושלים מתאימים ליום כזה של טיול. אפשר למשל לבקר בכנסיית הקבר, האתר החשוב ביותר כמעט לכל הנוצרים בעולם, שהיה משאת נפשם של צלבנים ועולים לרגל. סיור בכנסייה הוא חוויה של טיול במסדרונות ובחדרים אפלוליים, שמיעת מזמורים וספיגת אווירה מיוחדת ומסתורית.

עוד אזור שמתעורר לחיים ביום שבת, הוא ה"כפר" עין כרם. כפר שהוא שכונה בירושלים, איזור ירוק ויפהפה. בסיור בעין כרם תוכלו לטייל בין הכנסיות והמנזרים בכפר, לשבת בבוסתן לפיקניק או להיכנס לאחת מהמסעדות הנמצאות בשכונה, כשאתם מגיעים לסיור בעין כרם, מומלץ לבדוק באילו שעות הכנסיות פתוחות.

אז איך מתארגנים לסיור בירושלים בשבת?
סיורים בירושלים בשבת הם די פשוטים לתכנון, כל שצריך, הוא לתת את המפתחות לחברה טובה ואמינה שתתפור עבורכם את הסיור על פי מידותיכם. הם יבררו איתכם את הרכב הקבוצה ואופייה. אם מדובר באירוע משפחתי גדול, או טיול משפחתי קטן, אם יש בקבוצה ילדים רבים, או דווקא מבוגרים ומהן ההעדפות ותחומי העניין של המשתתפים. אתם בוודאי רוצים ליהנות משירותם של ספקים מעולים, בין אם מדובר ברכב הצמוד אליכם, או במסעדות ובפינוקים על הדרך. אלו הדברים שעושים את החוויה ומשאירים בזיכרון טעם טוב.

רוצים רעיונות לסיורים נוספים? כנסו לקישור וצפו במגוון סיורים בירושלים

צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן