מסלול ומידע נוסף: ה6 בינואר, 12 יום לאחר לידת ישוע מציין התגלויותיו בדמות הצגתו לראשונה לעולם, טבילתו והנס הראשון אותו ביצע בכנא אשר בגליל. רעיון לידתו של ישוע מרוח הקודש, מאם בתולה ללא רבב, היותו שילוב של טבע אלוהי ואנושי, אלו הפכוהו לנשוא אינספור מסורות, טקסים וניסים המיוחסים לו, דת אשר צמחה מהיהדות ורואה בו את המשיח ואת האלוהים. תכלית חיי ישוע, להסיר חרפת החטא הקדמון מעול כתפי האנושות, תוך ייסורים, הטפות, נבואות זעם, נדודים בלא מקום קבוע לשהות בו, הדמות המשפיעה ביותר לאורך דורות ואשר רוחו שורה ופועמת על מיליארדי נוצרים בעולם.
האירועים המכוננים החל מהבשורה, ההריון , הלידה בבית לחם עפ"י המסורת, ההתגלות, הטבילה ורבים נוספים הם הבסיס להיווצרותה של דת חדשה, לאמונה בישוע ולתקווה לשובו כמשיח וכגואל באחרית הימים.
בסיור נעמיק בנושא הרקע לחג המולד ולאחריו. ימי הציפייה, האדוונט, הרקע לחג ולמנהגיו, מדוע נחוג בחורף דווקא ומי קבע זאת? מה הקשר לדמויות מיתולוגיות בהן סנטה קלאוס או פר נואל או סינטרקלאס?, מה תפקידם של האיילים? ,הארובה ,הגרביים ועץ האשוח? נעסוק במהות 12 הימים מעת הלידה ועד ההתגלות – האפיפניה. בנוסף, נשתלב בחגיגת חג המולד האורתודוכסי. ב1,582 תיקן גרגוריוס את הלוח היוליאני, עקב פער מצטבר בן 11-12-13 יום בין המניין הירחי לשמשי. הוא קבע את התיקון הגרגוריאני לפיו העולם המערבי כולל אנחנו נוהגים בעוד האורתודוכסים נותרו במניין ובלוח היוליאני מימי יוליוס קיסר.
לפיכך קיים פער בן 12 יום המתבטא בהיות חג המולד האורתודוכסי – 25 בדצמבר עפ"י הלוח היוליאני, 7 בינואר עפ"י הלוח הגרגוריאני. בליל החג, קרי, 6 בינואר, עת יסיימו הקתולים את חג האפיפניה – ההתגלות, יחלו האורתודוכסים לחוג ולציין חג המולד שלהם. אנו נסייר באתריהם, בהם כנסיה רוסית, רומנית ויוונית.
הערה חשובה – יש לבוא בלבוש חם מאד!